insta
Apr 11, 2020
Posted by: Lozen

Tina Bošković: Zašto je instagram bitan za vaš posao

Otkrili smo vam šta je potrebno za uspjeh na instagramu a sada vam otkrivamo zašto je instagram bitan za vaš biznis, kako da prodate proizvod i uslugu putem ove socijalne mreže, koje greške da ne pravite i kako da kreirate sadržaj koji će zadržati pratioce i njih pretvoriti u kupce. Sve ovo će vam otkriti Tina Bošković, studentkinja marketinga i autorka instagram profila Digital blondie

  1. Studirate marketing na Ekonomskom fakultetu, zašto baš marketing?Tina Bošković

Marketing sam upisala zato što smatram da je to prava stvar za mene. Volim kreativne poslove, a za marketing je pored stručnog znanja potrebna i kreativnost. Još kada sam bila mala, kada kod bi na televizoru krenule reklame, zaintrigirale bi me i privukle veliku pažnju. Uvek sam bila oduševljena kako marketing stručnjaci kroz reklamu, na kreativan način, znaju da prenesu poruku kupcima i da ih privuku da kupe određeni proizvod. Pitala sam se odakle dobijaju sve te ideje za reklame. Za to je pre svega potreban talenat, naravno kreativnost i da poznajete ljudsku psihologiju.

Shvatila sam da je to nešto čime želim da se bavim, da uživam u tome i da mi ne predstavlja posao, već relaksaciju.

  1. Pokrenuli ste  instagram profil Digital blondie, recite nam nešto vise o  Vašoj  misiji, viziji i cilju? Kako ih pravilno odrediti?

Profil Digital blondie bavi se dizajnom i digitalnim marketingom na instagramu. Pored toga što svakodnevno delim savete i trikove svojim pratiocima za marketing na instagramu, želja mi je da u njima podstaknem kreativnost i da sa svima izgradim prijateljski odnos. Osim edukativnog materijala, radim kreiranje sadržaja za druge biznis profile (objave, reklame, naslovne strane, logo, cover za Youtube kanal…) i takođe dizajniram reklamni materijal (vizitkarte, kupone, flajere, potere…).

Želim da kroz reklame koje kreiram unapredim nečiji biznis, da više ljudi sazna za nekog kroz moje reklame i da sve ono što moji klijenti zamisle ja pretvorim u realnost.

 

  1. Kakva je Vaša ,, buyer persona”, koliko ste je upoznali i koliko je važno za biznis da poznajemo personu kupca?

Za svaki biznis je mnogo važno da poznajemo našeg potencijalnog kupca, kako bismo znali u kom parvcu treba da idemo. Vaša ciljna grupa NE MOGU DA BUDU SVI. Zato je veoma važan zadatak odrediti je. Što preciznije je odredite, to ćete lakše kreirati sadžaj za nju, a reakcije na sadržaj će pomoći da shvatite šta vole, a šta ne. To bi trebao da bude neko kome će vaš proizvod ili usluga rešiti neki problem ili zadovoljiti neku potrebu.

Moja ,,buyer persona” su ljudi koje zanima digitalni marketing, koji žele da nauče nešto više o tome, ali i naravno oni kojima je potrebno kreiranje sadžaja za instagram ili facebook profil, neki savet ili trik, takodje biznisi kojima je potreban reklamni matrijal.

  1. Zašto je instagram danas toliko važan i za koje biznise je on pogodan?

Inatagram je danas najpopularnija društvena mreža, pogotovo među mladima. Međutim danas nam instagram ne služi samo za deljenje privatnih fotografija i selfija. Najveće kompanije mnogo veliku pažnju posvećuju marketingu na instagramu, grade imidz i trendove i  na taj način obezbeđuju prijateljski odnos sa kupcima. Tradicionalni marketing je još uvek pristan, ali gubi značaj. Marketing na instagramu je sada mnogo aktuelniji. Putem instagrama možete da komunicirate lakše sa kupcima i da obezbedite da na lakši način vide koje usluge pružate. Postao je značajno sredstvo marketinga i ozbiljan prodajni katalog.

Što se tiče toga za koje je biznise pogodan, neću da preteram, ali slobodno mogu da kažem za sve. Bilo da imate kozmetički ili frizerski salon, automehaničarsku radnju, prodajete odeću…preko instagrama možete da se reklamirate.

  1. Šta je najvažnije kad je kreiranje sadržaja u pitanju i koliko često treba objavljivati?

Kreiranje sadržaja je meni najzanimljiviji deo i tu treba da pustite mašti na volju. Veoma je bitno da vaš sadržaj bude upečatljiv, da daje odeđenu vrednost našoj ciljnoj grupi, da manje pričamo o sebi i svom proizvodu, već da podelimo sa našim pratiocima i nešto zabavno, edukativno, motivaciono i da ih inspirišemo. Koliko sam mogla da zaključim, ljudi dosta vole objave koji su nalik na tutorijale, zato što im oni pomažu i uz pomoć njih mogu da nauče nešto novo. Danas su veoma aktuelni CAROUSEL postovi.

Moja preporuka je da na instagramu obajavljujete najviše 1-2 objave dnevno. A što se tiče Instagram story-a tu budite aktivniji.

  1. Šta doprinosi brzom rastu broja pratilaca?

Veoma je bitno da vaši pratioci budu pravi pratioci. Šta to znači? To znači da vas prate zato što zaista žele da vas prate. To može da bude zato što imate lepe fotografije, zanimljivi ste, edukativni, dajete VREDNOST, pa zato i žele da kliknu follow.

Da biste dobili verne pratioce, koji će sutra hteti da kupe nešto od vas, radite sledeće: koristite HASHTAG-OVE (one koji će privući ciljnu grupu), TAGUJTE (prijatelje i brendove), TAGUJTE LOKACIJU (ona koja  će privući vašu ciljnu grupu), BUDITE AKTIVNI NA PROFILIMA KOJE PRATITE (komentarišite, pružite im podršku), PROMOVIŠITE SE, ORGANIZUJTE GIVEAWAY (neka to bude vaš proizvod ili usluga, jer je giveaway vrsta promocije).

,,Ako želiš verne pratioce, budi veran pratioc”.

 

  1. Koliko je važno oglašavanje?

Smatram da je jako važno oglašavati se na instagramu i da je to dobar način da više ljudi sazna za vas. Kada se oglašavate bitno je da postavite CILJ tog oglasa (da li vodi do vašeg profila ili do sajta). Bitno je da izgleda VIZUELNO DOBRO, da bude jednostavan i upadljiv, sa jasnom porukom koja poziva na akciju. Odredite CILJNU GRUPU, oni ljudi koji će biti vaši pravi pratioci i  kupci. Potrebno je da imate BUDŽET (minimalan iznos je 1€). Izdvojite VREME i pratite kada je vaša ciljna grupa najaktivnija i tada se oglašavajte. Izaberite da li ćete da promovišete STORY ili POST.

  1. Koje su najčešće greške kad je instagram promocija biznisa u pitanju zbog kojih profil ,,ne raste”?

Dosta ljudi pravi nesvesno greške, koje utiču na ,,rast” profila.

Manjak aktivnosti je jedna od grešaka. Instagram traži da budemo što aktivniji, da komuniciramo sa pratiocima…

Neredovnost u objavama je takodje jedna od grešaka, a dešava se zbog manjka kreativnosti, zato napravite ritam u instagram objavama. Možete da odredite jedan dan u nedelji kada ćete da kreirate objave za celu nedelju.

-Ne delite sadržaj samo da biste nešto izbacili. Sve što objavite mora da bude originalno.

-Držite se jedne teme, ne zbunjujte svoje pratioce.

-Definišite dobro biografiju.

-Nikako ne radite follow4follow. To nisu verni pratioci i to je loša stvar za vaš profil.

– Ne stavljajte sebe i svoj proizvod u prvi plan, vec svoje kupce

-Loš odabir hashtag-ova je jos jedna greška. Birajte ih kako biste došli do ciljne grupe. Ako prodajete za domaće tržište, stavljajte domaće hashtagove koji imaju veze sa vašim biznisom.

  1. Kupcima se više ne prodaje samo proizvod već emocija, priča, čarolija – kako postati dobar u instagram prodaji?

Ako prodajete proizvod preko instagrama, zapitajte se- Da li je vaš proizvod/usluga jedinstvena ili imate konkurenciju, i  po čemu se pamti vaš profil?

-Da biste se izdvojili morate biti posebni po nečemu tj. da vaša ponuda bude posebna.

-Ako su vaši proizvodi/usluge povoljni onda istaknite cenu na slici.

-Ako je vaša isporuka brza ili besplatna, onda neka to stoji istaknuto na slici.

-Postavljajte slike i priče vaših zadovoljnih kupaca. Tako dobijate i preporuku i  priču na profilu.

-Delite neke korisne savete (npr. Kako da izaberu idealan proizvod, ali neka se radi o vašim proizvodima)

– Napravite postove na osnovu toga što vas ljudi najviše pitaju u vezi vašeg proizvoda u DM-u. To će im značiti.

-Inspirišite kupce (npr. Kako da koriste vaš proizvod)

– Pitajte, dajte pa onda prodajte (npr. Kada uđemo u prodavicu pitaju nas kako mogu da nam pomognu, daju nam predloge, rešenja…)

Sve ovo možete ako dobro poznajete vašu ciljnu grupu.

 

  1. Savjet za sve one koji vode svoje poslovne instagram profile

Zaista ima puno saveta kada je marketing na instagramu u pitanju, ali ono što je po meni najvažnije je da se preko instagrama zbližite sa svojim kupcima, da im pomognete, ali naravno i oni vama. To treba da nam bude jedna vrsta zanimacije koja može da nam donese mnogo. Odgovarajte na poruke u DM-u, to svi cene. Takodje odgovarajte na komentare, kako bi ljudi videli da vam je stalo do njih. I za kraj nikad ne odustajte, odustajenje nije opcija. Gurajte napred, do kraja i na greškama učite.

Ukoliko imate neka pitanja za mene kontaktirajte me na instagramu @digital-blondie ili putem email-a digitalblondieinfo@gmail.com

 

Slične objave

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Design by: Webfox.me                                                               © Copyright Lozen.me 2018                                                                   kontakt@lozen.me